15 Ağustos 2009 Cumartesi

ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIKLI İÇECEKLER


Bu gün sizlere çocuklarımız için hazırlayacağımız bir kaç içecek tarifi vereceğim,bu tarifler sadece çocuklar için değil elbette bizim içinde uygun.Benim oğlum beğenerek içiyor,yaz sıcaklarında serince güzel oluyor.İlk tarifim Proteinli bir içecek,serin lezzetli ve çok yararlı:
Malzemelerimiz;bir kaç küp buz,1.5-2 bardak kadar meyve suyu,süt veya soya sütü(benim tercihim vanilyalı soya sütü),1/2 su bardağı çilek(taze veya dondurulmuş)ve son olarak da 1/4 bardak yoğurt veya dondurma(sade veya çilekli olabilir)

Yapılışı ; çok basit,hepsini blendra koyun ve iyice karıştırın,sonra büyük bir bardağa aktarın .İstediğiniz gibi süsleyin.

Karpuzlu içecek ;Bu tarifte oldukça lezzetli oluyor.gerekenler şöyle:1/4 çay kaşığı portakal çiçeği suyu veya gül suyu, bir kaç parça karpuz,yarım bardaktan biraz az su ve bir miktar şeker.
Malzemelerin hepsini yine blendırda karıştırıyoruz.Tadına bakarak istediğiniz kadar şeker ekleyebilirsiniz.
Şeftalili içecek;
1/4 çay kaşığı portakal çiçeği suyu, bardak portakal suyu ,1 oldun şeftali kabuğu soyulup parçalanmış, tatlı kaşığı limon suyu,arzuya göre istenen miktarda şeker.
yapılışı ise yine diğerleriyle aynı.

Proteinli ve karpuzlu olan oldukça hoş oluyor,damak zevkinize göre içine başka tatlarda ekleyebilirsiniz.Portakal çiçeği ve gül suyu ise çok az konuluyor ama içeceklere güzel bir rahiya veriyor.Denemenizi tavsiye ederim.

1 yorum:

Kurabiye Diyarı dedi ki...

çok güzeller ben de kızım için denemek istiyorum :) yalnız portakal çiçeği suyu nedir, duymadım hiç...

burçak